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Seeds of Corruption

Posted: 01 Aug 2003, 10:20
by Andreas Nusser
Gestern hatten wir ja die eine oder anderen Unstimmigkeiten.

Hier ist die Seeds of Corruption Antwort

theventrue@my-deja.com wrote:
> LSJ <vtesrep@white-wolf.com> wrote:
> > Seeds doesn't increase the cost of the action.
> > But he will have to burn a blood (or two or three) when the action
> > is attempted. If he doesn't have enough blood to pay for the
> > action when it eventually resolves successfully, then the action
> > fizzles instead, as usual.
> > [...]
> > [An empty vampire] may attempt to hunt. He will burn a blood when
> > the attempt is made (no effect, since he is empty), and he will
> > gain a blood if the action is successful (standard hunting rules).
>
> i'm confused.
> above you said that if he didn't have enough blood to pay for the
> action it will fizzle however below you state that the action goes
> ahead even if he cannot pay the blood.

The cost of the "hunt" action is zero, which any vampire can pay.
Since he can pay for the action (even after burning - not paying -
blood for the Seeds), the action resolves successfully when not
blocked.

The Seeds makes the vampire burn blood when he attempts an action.
It does *not* increase the cost of the action.

If a vampire can pay the cost of an action, ha can attempt the
action. If between then time he begins the action and the action
is able to be successfully resolves (is not blocked), the acting
vampire can no longer pay the cost of the action (because he
lost blood to Seeds, or had to pay for a few action modifiers
along the way or whatever), then the action will fizzle.

In the case of the hunt, however, the vampire can still pay the
cost of the action (none), so the action doesn't fizzle.

--
LSJ (vtesrep@white-wolf.com) VTES Net.Rep for White Wolf, Inc.
Links to revised rulebook, rulings, errata, and tournament rules:
http://www.white-wolf.com/vtes/

:roll: Naja. Ich bin ja kein Head Judge. Des iss Johannes sein Ding

Posted: 01 Aug 2003, 11:22
by Denis
naja, auf eine verdrehte art und weise klingt das ja logisch...

man muss anscheinend die seeds nicht als 'zusätzliche'-kosten ansehen, sondern als ein 'wenn möglich, dann ja, ansonsten ists wurscht'-beitrag zu dem allgemeinen wohlergehen der blutbank...

Re: Seeds of Corruption

Posted: 01 Aug 2003, 15:26
by Johannes
Andreas Nusser wrote: :roll: Naja. Ich bin ja kein Head Judge. Des iss Johannes sein Ding
8) Bitte sprich mich doch mit Master Yoda an hehehehe

Posted: 01 Aug 2003, 16:48
by Decebalus
Die Antworten von LSJ sind ja meistens gut und sinnvoll. Er hat nur so eine verdrehte Art sie zu geben ...

Gemeint ist also: wenn Du die Action ankündigst, burnst du das Blut für die Seeds. Wenn Du das nicht kannst, macht das nichts. Wenn dann kein Blut mehr da ist, um die Aktion zu bezahlen, fizzelt sie.

Posted: 05 Aug 2003, 10:04
by Männele
Denis wrote:naja, auf eine verdrehte art und weise klingt das ja logisch...

man muss anscheinend die seeds nicht als 'zusätzliche'-kosten ansehen, sondern als ein 'wenn möglich, dann ja, ansonsten ists wurscht'-beitrag zu dem allgemeinen wohlergehen der blutbank...
Genau, das sind keine Kosten für die Aktion sondern ein "burn blood"-Effekt. Deshalb ist die Aktion auch erfolgreich, da dafür eben keine Kosten zu zahlen sind (sondern "nur" blood geburnt wird, übrigens eben egal, ob sie geblockt wird oder nicht. Aber eigentlich hatten wir das schon alles mal belabert).